Nederlandse Vereniging van Directiesecretaressen

Woensdag de 17e mocht ik (op uitnodiging van mijn collega Bea) weer een leerzame, leuke, bijzondere en inspirerende netwerkbijeenkomst bijwonen! Deze keer georganiseerd door de Nederlandse Vereniging van Directiesecretaressen (NVD). Helemaal in mijn vakgebied dus! Ik was erg benieuwd naar de dames (en eventueel heren) die ik zou gaan ontmoeten.

Nadat ik bedrijventerrein van MSD in Oss verliet, knorde ik met mijn autootje richting in Den Bosch. Daar wachtte de vereniging mij op in ‘The Art Of Living Well’, een gebouw aan de rand van Den Bosch. Bij binnenkomst kreeg ik een naamkaartje en werd ik doorverwezen naar de derde (en hoogste) verdieping. Ik vond het wel een beetje spannend om weer alleen een ruimte binnen te stappen waar ik niemand ken. Tijdens het traplopen ontmoette ik Els, ze sprak me vrijwel meteen aan. Ze zag dat ik nieuw was en wilde oprecht weten wie ik was. Het was fijn om meteen wat aanspraak te hebben!

Eenmaal boven, liepen we een hele sfeervolle ruimte binnen, met een prachtig dakterras. Links en rechts stonden al wat hapjes klaar en er werd meteen een drankje aangeboden. Het was er al vrij druk en het viel me vrijwel meteen op dat ik (uiteraard) de jongste van het gezelschap was. Het verbaast me stiekem toch elke keer weer dat ik met mijn 22 jaar de gemiddelde leeftijd van een gezelschap naar beneden trek. Maar misschien scoor ik daar wel punten mee, haha!

 

We werden verwelkomd door Inge Koolmees, regiobestuurder van Noord Brabant. Ze legde aan ons uit wat er deze avond stond te gebeuren en wat we ervan konden verwachten. Allereerst kregen we een presentatie van iemand van ‘The Art Of Living Well’ (sorry, ik ben zijn naam vergeten..!). Hij vertelde over de bijzondere samenwerking van alle bedrijven die in het pand gevestigd zitten. Vervolgens nodigde hij ons uit voor een rondleiding. We werden opgesplitst in twee groepen en vertrokken. We zagen in het pand bubbelbaden, interieur, licht. sauna’s en massagestoelen: alles was aanwezig om een spa-gevoel te creëren!

Na onze rondleiding mochten we weer plaatsnemen in de presentatiezaal. Roel Peeters ging ons een workshop One Note geven, de tool van Windows waarmee je in ‘the Cloud’ kan werken (als je Hotmail hebt, dan heb je deze tool ook!). Het was een enorm inspirerende presentatie! Waarom? Omdat deze interactief was op een moderne manier! Roel vroeg aan ons om ons smartphone/tablet/laptop erbij te pakken en hij stelde een vraag. Deze vraag zag je zowel op je device als op de beamer vooraan. De vraag op je device kon je antwoorden en de vraag op de beamer liet de antwoorden zien, eigenlijk een soort live enquête. Ook konden we twitteren met #NVDtweet. Heel gaaf vond ik dit! Ik kende deze manier van presenteren/workshop geven nog niet, dus ik ben heel blij dat ik deze ervaring op heb kunnen doen. In de pauze van de workshop stond een buffetje voor ons klaar, met veel vis en groente. In deze pauze had ik ook meteen weer aanspraak met verschillende vrouwen en bespraken we wat we zojuist meegemaakt hadden. Na de pauze kregen we nog wat extra tips en tricks van Roel.

     

Na de workshop was er nog de gelegenheid voor een drankje en om te netwerken. Ik sprak onder andere met Inge Koolmees, maar ook met Annelies Bessels, de landelijke voorzitter van de NVD. Er waren niet alleen directiesecretaresses zelf aanwezig, maar ook ‘begunstigen’ zoals dat heet. Dit zijn personen van bedrijven die ook naar zo’n netwerkbijeenkomst komen, zodat ze hun bedrijf kunnen promoten onder de vakvrouwen.

Het gaf veel voldoening om zoveel nieuwe vrouwen te ontmoeten die hetzelfde vak uitvoeren! Dus heb je ooit de mogelijkheid om een netwerkbijeenkomst in jouw vakgebied bij te wonen: zeker doen!

Meer informatie
Nederlandse Vereniging van Directiesecretaressen: https://www.nvdsecretaresse.nl/
Roel Peeters Coaching en Training: https://www.roelpeeters.nl/